divendres, 28 d’agost del 2020

Pic de La Serrera 2913m

Horari entre 3 i 4h , amb bon temps i temperatura depenent de les condicions amb que es puje ( neu, boira, vent i més) poden ser diderents.

Desnivell: 1135m
Recorregut: 14,3Km

Itinerari que surt del parking de la Cabanya de La Rabassa, del Parc Natural de la Vall de Sorteny, 1780m.
Pugem  per la pista fins al refugi de Sorteny 1969m ( es poden agafar dreceres que t'estalvies tot el recorregut).
Just a l'esquerra del refugi trobem un cartell d'un L'HRP (Alta Ruta Pirinenca) i el GRP (Sender de Gran Recorregut del Principat d'Andorra), que senyala la direcció del Pic de La Serrera, que seguirem, passant per el Pas de La Serrera, que dona pas a la Vall de Sorteny.
Remuntem per la vall fins a las runes de la cabana dels Moners.
A partir d'aquí el camí comença a pendre una forte pujada, que no deixarem fins el coll dels Moners. Una vegada arribats baixem per l'altra costat uns metres en direcció a la nostre esquerra, per seguir per la carena, fins d'alt el cim de La Serrera 2913m
Les vistes des d'aquest cim son espectaculars ( sempre que el temps ho permeti), divisant clarament La Pica d'Estats, entre molts d'altres.