dimarts, 26 de maig del 2015

Coll de Verdet

Itinerari per iniciar-se a la mitja muntanya degut a que em pot recorregut assoleixes un fort desnivell concretament en 3Km es pujen 500m de desnivell.
Iniciem el trajecte des d'el mirador del Gresolet que es on deixem el cotxe. Per unes escaletes entrem al bosc per un camí molt mercat que no deixarem fins arribar al Refugi Lluis Estasen i podrem gaudir de la majestuositat de la cara nord del massís del Pedraforca.
A la part de darrera del refugi surt el camí que va resseguin tot el peu de la paret, al cap d'uns metres uns grans blocs ens barren el pas , es la Canal del Riambau que baixa per tota la paret, mes enllà el camí es bifurca i cal agafar el de l'esquera ja que l'altra ens porta a Setfons. Mes endavant una fàcil grimpada a una gran roca ens portarà a la bauma de les Orenetes . Un tram planer ens portarà a l'altra besant on trobarem la font de Ruagran . Remuntem per el marge esquerra per pujar el bosc ,el cami de  la dreta va a setfons,   aquí la pujada pren mes força i ja no perdrà pendent fins arribar al mateix coll  de Verdet..